KOU HEREKE MYO’DA ENDÜSTRİ 4.0 EĞİTİMİ YAPILDI (2-6.03.2023)

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) İmalat Sanayiine Yönelik Mesleki Eğitimin Geliştirilmesi Mali Destek Programı kapsamında destek almaya hak kazanan TR42/19/MESLEK/0032 kodlu "İmalat Sanayiinde Kullanılan Yüksek Üretim Teknolojilerinin Ön Lisans Eğitim Programlarına Adaptasyonu” projemiz kapsamında eğitimcilere yönelik Endüstri 4.0 Eğitimi düzenlenmiştir.
2/5/6.03.2020 tarihlerinde, 1 gün Festo A.Ş.'de ve 2 gün okulumuz Endüstri 4.0 Laboratuvarında düzenlenen eğitim proje kapsamında tedarik edilen MPS203 I4.0 seti üzerinde uygulamalı olarak yapılmıştır.
Eğitim Festo A.Ş. firması eğitmeni Yasin Ardıç tarafından verilmiş olup, eğitime Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Seçilmiş, Öğr. Gör. Uğur Yücel, Öğr. Gör. Gülten Yılmaz, Öğr. Gör. Evren Kutlu ve okulumuzda yarı zamanlı olarak çalışan öğrenciler katıldı.  
Eğitimde Endüstri 4.0 sanayi devriminin gelişim süreci anlatıldı. Endüstri 4.0 ya da 4. Sanayi Devrimi, birçok çağdaş otomasyon sistemini, veri alışverişlerini ve üretim teknolojilerini içeren kollektif bir terimdir. Bu devrim nesnelerin interneti, internetin hizmetleri ve siber-fiziksel sistemlerden oluşan bir değerler bütünüdür. Aynı zamanda bu yapı akıllı fabrika sisteminin oluşmasında büyük rol oynar. Bu devrim, üretim ortamında her bir verinin toplanmasına ve iyi bir şekilde izlenip analiz edilmesine olanak sağlayacağı için daha verimli iş modelleri ortaya çıkmaktadır.
Takiben MPS203 I4.0 eğitim seti ile Endüstri 4.0 uygulamaları yapıldı. MPS203 I4.0 sistemi; Dağıtım / Konveyör, Birleştirme ve Ayıklama ünitelerinden oluşan, küçük bir üretim hattıdır. Tüm sistem ağa bağlı ve birkaç RFID yazma / okuma kafası ile donatılmıştır.
Sistem, MES yazılımı ile tanımlanan siparişleri üretir. İlk istasyonda, bir iş parçası cinsine göre ayrılır ve daha sonra bir RFID sensörü kullanılarak bilgiler parya kodlanır.
Birleştirme istasyonu parçaya kodlanan RFID etiketini okur, siparişe göre bu iş parçasında ne olacağına karar verir ve sonuç bilgisini parçaya tekrar yazar.
Tasnif istasyonunda, iş parçaları, üzerlerine kaydedilen bilgilere bağlı olarak üç kanala dağıtılır.